برگزاری مسابقات شطرنج سیمولتانه در مرکز خرید گالریا

به گزارش روابط عمومی مرکز خرید گالریا، روز جمعه دوم دی ماه 1401 یک مسابقه شطرنج سیمولتانه(همزمان) در این مرکز برگزار شد.
در ادامه فعالیت های ورزشی مرکز خرید گالریا، دومین مسابقه شطرنج سیمولتانه با حضور استاد بین المللی احمد عسگری¬زاده و 63 نفر از دانشجویان، کارمندان و هنرجویان شاغل به تحصیل در باشگاه¬ها و مدارس تخصصی شطرنج برگزار گردید.
در ابتدای برنامه، مهندس علی صحیح النسب با خیرمقدم به حاضرین برای تمامی شرکت کنندگان آرزوی موفقیت نمود و از تداوم اجرای برنامه ها و فعالیت های شطرنجی در مرکز خرید خبر داد.
بازی ها از ساعت 10 صبح با انجام حرکت اول نمادین توسط آقای نژاد فلاح، مدیر روابط عمومی مرکز خرید آغاز شد و 6 داور رسمی فدراسیون شطرنج قضاوت مسابقه را بر عهده داشتند.
استاد عسگری زاده که سابقه کسب عناوین متعدد ملی، آسیایی و جهانی را در کارنامه دارد طی 8 ساعت مبارزه نفس¬گیر، بر 61 نفر از رقبا پیروز شد و نتیجه بازی را به دو نفر از بازیکنان به اسامی مهدی قلیوند و سیدعلیرضا جلیل نهاد واگذار نمود.
در پایان مسابقه 6 بازیکن که عملکرد مطلوبی از خود به نمایش گذاشتند توسط استاد انتخاب و از طرف مرکز خرید، جوایز نقدی به ایشان اهداء شد.
نفرات برتر مسابقه عبارت بودند از:
1- سیدعلیرضا جلیل نهاد، دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تهران
2- مهدی قلیوند، کارمند دانشگاه علوم پزشکی تهران
3- احمد نظیری، دانشجوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر
4- فرزاد تاجیک، فارغ التحصیل دانشکده شطرنج
5- صدف بیات، دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف
6- کیمیا موید، دانشجوی داروسازی
همچنین دو کلیپ معرفی مسابقه سیمولتانه شطرنج و مسیر پیشرفت در رشته شطرنج در جریان مسابقه به نمایش درآمد که مورد استقبال حاضرین در سالن قرار گرفت.
محمد ابراهیم زاده، مربی بین المللی و رئیس انجمن شطرنج وزارت علوم بعنوان مدیر برگزاری این رویداد ورزشی، داور بین المللی حمیدرضا پورشاهماری بعنوان سرداور و میترا سعیدآذری، حمید یامی، معصومه نادرخانی، امین نجف زاده و مهتاب سعیدآذری بعنوان داور، قضاوت مسابقه را بر عهده داشتند.
شایان ذکر است عوامل اجرائی مرکز خرید، تلاش قابل توجهی برای برگزاری مطلوب این رویداد ورزشی به نمایش گذاشتند.
این رویداد ورزشی بصورت کاملا رایگان برگزار و تمامی هزینه های مربوطه توسط مرکز خرید گالریا پرداخت شد و این مرکز، حمایت از فعالیت های ورزشی در سطح ملی و بین المللی و حمایت از ورزشکاران تیم ملی را کماکان در دستور کار قرار خواهد داد.